Mums!

Hemma från skolan idag, magen var inte på min sida kan man ju säga...
men eftersom jag inte mår dåligt eller så, har jag redan hunit med en hel del! Biologin är klar, So:n har jag också kollat på och även fysiken, så jag är i mer än fas kan man ju helt klart säga, vilket känns underbart!!!
Fast bara plugga en hel dag går ju inte, så var tvungen att ta mej en paus och baka lite, kärleksmums blev det.
Verkligen hur gott som helst!

Bilden är ju inte min, men mina såg nästan precis lika dana ut och smakade säkert ännu bättre!

Recept:
2 st ägg
3 dl strösocker
150 gram smör
1 dl mjölk
4 dl vetemjöl (gärna special)
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao

Glasyren

4 msk kakao
4 dl florsocker
75 gram smör
0.5 dl kallt kaffe
1 msk vaniljsocker
2 dl kokos, strössel, nötter el. dyl.
Gör så här:
  • Smält smöret & låt svalna något. Vispa ägg + socker poröst. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao & vaniljsocker i en skål och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt smöret + mjölken och rör om försiktigt.
  • Häll smeten i en smord långpanna eller klädd med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 30min.
  • Till glasyren; Smält smöret i en kastrull. Blanda ner resten av ingredienserna och rör till en slät smet. Bred ut på kakan när den svalnat. Garnera med kokos!

  • Ha det super!

    Matilda


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0